Kilka słów o nas

Celem obchodów jest przede wszystkim pogłębienie w nas samych tego wszystkiego, co wiąże się z otwarciem na Boga, drugiego człowieka i na samego siebie; pogłębienie przeżywania tożsamości naszego DA, uświadomienie sobie, w jakiej sztafecie pokoleń i form przeżywania wspólnoty bierzemy udział.

Ponadto chcemy “iść i głosić”, zgodnie z hasłem roku trwającego w Kościele. Swoim świadectwem pragniemy ukazywać Chrystusa, Kościół, wspólnotę tym ludziom, którzy się z nimi nie identyfikują.

W sposób szczególny uderza nas realizacja katechizmowej prawdy o tym, że Eucharystia to źródło i szczyt życia Kościoła. Msze akademickie odbywają się w Kolegiacie św. Anny od 1912 roku. Nasze Duszpasterstwo powstało 15 lat później – to znamienne następstwo mówi o owocu wspólnego przeżywania Eucharystii. Obchodząc Jubileusz, spotykamy się przede wszystkim wokół tajemnicy eucharystycznej. Ponadto naszą uwagę zwraca fakt, że przez ostatnie dziewięćdziesiąt lat zmieniło się prawie wszystko z wyjątkiem jednego – ludzi różnych czasów przy swoim ołtarzu gromadzi sam Chrystus. Wszak “Jezus Chrystus wczoraj i dziś, ten sam także na wieki” (Hbr 13, 8)! Mimo upływu lat w Nim możemy być jednego serca i jednego ducha, czego historia jest świadkiem od 1927 roku.

Komitet organizacyjny


Organizacją Jubileuszu zajmują się obecni członkowie DA. Do koordynacji wszystkich prac decyzją obecnego duszpasterza, ks. Dariusza Talika, oraz liderów głównych, Karoliny Ples i Macieja Wszółkowskiego, został powołany Komitet Organizacyjny.

W skład Komitetu wchodzą:

Michał Pawłucki

  • w Komitecie odpowiada przede wszystkim za wydarzenia rozrywkowe, szybkie organizowanie nieprzewidzianych posiłków i wsparcie prawne;

  • wiele już w Duszpasterstwie przygotowywał, ale 90-lecie zaskakuje go na każdym kroku;

  • prywatnie doktoryzuje się w prawie pracy i księguje fundusze inwestycyjne;

  • jeździ na wycieczki, siedzi we wspólnocie i poznaje chrześcijańską duchowość;

  • lider główny DA w roku 2012.

Karolina Latkiewicz

  • absolwentka kierunku lekarskiego CM UJ;

  • w ramach Jubileuszu zajmuje się głównie czuwaniem nad organizacją Wielkiego Balu, sprawami finansowymi i opieką nad sponsorami;

  • rzecznik prasowy jubileuszu;

  • w latach 2012-2015 liderka Akademickiego Ruchu Czystej Miłości DA św. Anny i autorka tematycznych artykułów do miesięcznika duszpasterskiego “Ignis”;

  • główna organizatorka corocznego spotkania dla młodych kobiet pt. “Co ona ma?”;

  • zaangażowana w organizację Pieszej Pielgrzymki Krakowskiej w ramach Wspólnoty II “Śródmieście”;

  • zafascynowana tajemnicą ludzkich relacji i tematyką płciowości;

  • bardzo lubi stokrotki.

Aleksandra Malinka

  • studiuje na IV roku pielęgniarstwa CM UJ – chciałaby pracować w tym zawodzie, w mundurku czuje się na swoim miejscu;

  • zainteresowana kulturą Dalekiego Wschodu, średniowieczną Anglią, jeździectwem, żeglarstwem;

  • należy do Akademickiego Ruchu Czystej Miłości już od 4 lat;

  • zaangażowana w stowarzyszenie „Malta Służba Medyczna”, również podczas pielgrzymek;

  • najbardziej ceni sobie szczerość i odwagę mówienia prawdy;

  • nie lubi bezsilności i niemożności decydowania o sposobie spędzania czasu;

  • chociaż bardzo lubi zimę, mówi, że Duszpasterstwo jest jak przytulny, ciepły dom w śnieżnej zamieci – daje nadzieję na przyszłość.

Dominik Kasperski

  • student IV roku fizyki technicznej (AGH);

  • w DA jest liderem ARCM św. Agnieszki i pełni funkcję skarbnika;

  • cierpliwy człowiek o wszechstronnych zainteresowaniach, nie boi się wyzwań na każdym polu;

  • podoba mu się wiele rzeczy, obce mu jest znaczenie słowa „narzekać”;

  • odpowiada za Biuro prasowe z sekcją IT, Sekcję ds. sympozjum, Sekcję historyczną.

Sekcje przygotowujące 90-lecie

Sekcje przygotowujące Jubileusz bezpośrednio kierowane są przez kierowników.

  • Biuro prasowe z sekcją IT – kierownikiem jest Judyta Dąbrowska. Zajmuje się przygotowaniem i prowadzeniem strony internetowej oraz udzielaniem informacji o Jubileuszu.

  • Sekcja historyczna – kierownikiem jest Łukasz Kleszcz. Jej zadaniem jest uporządkowanie i opracowanie historii DA.

  • Sekcja ds. absolwentów – kierownikiem jest Dorota Olewińska. Zajmuje się organizacją spotkań z absolwentami DA oraz gromadzeniem materiałów archiwalnych.

  • Sekcja audiowizualna – kierownikiem jest Agnieszka Wolf. Sekcja przygotowuje materiały łączące obraz i dźwięk, takie jak relacje z wydarzeń czy wywiady.

  • Sekcja graficzna i ds. materiałów promocyjnych – kierownikiem jest Rafał Śliwa. Zajmuje się projektowaniem i  opracowaniem graficznym materiałów identyfikujących i promujących Jubileusz (takich jak logo obchodów, plakaty, broszury informacyjne, gadżety, zaproszenia…).

  • Sekcja ekonomiczna – kierownikiem jest Dawid Przeliorz. Sekcja pozyskuje sponsorów oraz opłaca rachunki.

  • Sekcja ds. szybkiego reagowania – kierownikiem jest Tomasz Wojtas. Wolontariusze zawsze gotowi do akcji gdy inni zawiodą lub czegoś nie przewidzą.

  • Sekcja ds. Wielkiego Balu – kierownikiem jest Klaudia Gajewska. Sekcja przygotowuje Wielki Bal na cześć Jubileuszu, poprzez pracę m.in. nad wyborem miejsca, muzyki, cateringu, zaproszeń czy dekoracji – i nad zorganizowaniem tego wszystkiego.

  • Sekcja ds. sympozjum – kierownikiem jest Karolina Ples. Przygotowuje sympozjum, podczas którego zastanowimy się nad pytaniem o to, „Czy Kościół jest nadzieją młodych?”.

  • Sekcja ds. VIP – kierownikiem jest Dominik Feliks. Sekcja odpowiada za gościnność w naszym DA w czasie Jubileuszu, koordynuje przyjazd i warunki pobytu wszystkich gości spoza Krakowa.

  • Sekcja rozrywkowa – koordynuje ją Michał Pawłucki. Sekcja zajmuje
    się przygotowaniem “Gadania w Kanie”, quizu dotyczącego wiedzy o Duszpasterstwie i Kościele, wieczoru z muzyką i wspomnieniami oraz gry miejskiej.

  • Sekcja prawna – kierownikiem jest Michał Pawłucki. Sekcja analizuje prawne aspekty naszych jubileuszowych pomysłów.

Osoby odpowiedzialne

Rzecznik prasowy

Karolina Latkiewicz; karolina.latkiewicz@op.pl

Wicerzecznik prasowy

Judyta Dąbrowska; judyt26@interia.pl